
Ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή στο ΕΠΑ.Λ. Νιγρίτας
Ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή προτείνει μία καινοτόμο δράση που εφαρμόζεται στους μαθητές της Α΄ τάξης, με στόχο τη συστηματική υποστήριξη τους στη σχολική ζωή και τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα. Ήδη, η υλοποίησή του έχει ξεκινήσει στο ΕΠΑΛ Νιγρίτας.

Στόχοι της δράσης:
-Να υποδεχθεί, να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει ψυχικά τους νεοεισερχόμενους μαθητές, ώστε η προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον να είναι ομαλή και λειτουργική
-Να συμβάλει στη βελτίωση των σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών, έτσι ώστε να οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης και να μειωθούν οι συγκρούσεις
-Να βοηθήσει στον εντοπισμό και την πιθανή άρση προβλημάτων που αναστέλλουν τη γνωστική πρόοδο των μαθητών
-Να φροντίσει για την παραπομπή των μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα (π.χ. μη διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά, κλπ.) σε αρμόδιους φορείς, και να διευκολύνει τη σύνδεση των οικογενειών τους με υπηρεσίες ψυχικής υγείας της κοινότητας
-Να ευοδώσει σχέσεις συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
Κάθε Σύμβουλος-Καθηγητής αναλαμβάνει 4-5 μαθητές. Οι συναντήσεις ορίστηκαν στα κενά του Συμβούλου-Καθηγητή, ο οποίος παραλαμβάνει τον μαθητή και τον επιστρέφει στην τάξη του μετά το τέλος της συνάντησης, φροντίζοντας να μην διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Κάθε Σύμβουλος-Καθηγητής στην πρώτη συνάντηση ενημερώνει τον μαθητή για τη δράση, φροντίζει να τεθούν τα θεμέλια αμοιβαίας εμπιστοσύνης, τον προσκαλεί να συνδιαμορφώσουν τους στόχους αυτής της συνεργασίας και να ορίσουν το πρόγραμμα των συναντήσεων τους.
Ο Σύμβουλος-Καθηγητής κινείται εντός των ορίων του παιδαγωγικού του ρόλου και σε καμία περίπτωση δεν αναλαμβάνει το ρόλο του ψυχολόγου ή του ψυχοθεραπευτή. Αν οι ανάγκες του μαθητή πηγαίνουν πέρα από αυτόν τον ρόλο, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να ζητήσει τη συνδρομή του ψυχολόγου ή άλλου αρμόδιου φορέα και να παραπέμψει τον μαθητή, ενημερώνοντας βεβαίως τον Διευθυντή του σχολείου.
Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι από την ενημέρωση των καθηγητών-συμβούλων του σχολείου από την ψυχολόγο του σχολείου.